Rabka on-line dla turysty

Rabka on-line
Szanowni Państwo,
Nasza gmina, w ramach projektu ”Tradycyjna i nowoczesna promocja w Gminie Rabka-Zdrój”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW), stworzyła m.in. aplikację mobilną pod nazwą Rabka-Zdrój. Jest ona dostępna w trzech systemach operacyjnych, tj. Android, iOS i Windows Phone.
Cieszymy się z takiego kroku. Aplikacje mobilne, to przyszłość turystyki i, jako że powinniśmy wybiegać naprzeciw oczekiwaniom turystów, niezbędne narzędzie do promowania i informacji turystycznej gminy.
Sprawdziliśmy aplikację w systemach Android oraz iOS. Oto nasze wrażenia.
Aplikacja jest typu informacyjnego, tj. znajdują się w niej najważniejsze adresy i numery telefonów różnorodnych atrakcji oraz instytucji rabczańskich.
Podzielona została na 15 kategorii tematycznych. W większości kategorii znajdują się podkategorie, które uszczegóławiają nasze szukanie. Na końcu, znajduje się konkretny obiekt, którego opis składa się ze zdjęcia, nazwy, adresu, danych kontaktowych oraz godzin otwarcia. W niektórych opisach znajdują się też dodatkowe funkcje, jak wskazówki dojazdu (Google Maps), strona www, możliwość powiadomienia znajomych (poinformowanie o adresie www), lokalizacja miejsca na mapie oraz dodanie miejsca do katalogu ulubione w aplikacji.
To wszystko jest świetnym pomysłem.
Ale,  aplikacja jest najwyraźniej we wczesnej wersji ponieważ znajdują się w niej liczne błędy i braki:
– wiele miejsc nie ma kompletnych danych (zdjęcia, www, nr telefonów itd.),
– niektóre z funkcji najwyraźniej pochodzi z szablonu firmy przygotowującej aplikacje (przykładem jest funkcja synchronizacji z aplikacją Jak Dojadę, która w Rabce nie funkcjonuje),
– widać funkcje jeszcze nie uruchomione, jak czytnik kodów qr, który na razie niczemu nie służy,
– niektóre z funkcji nie działają poprawnie, jak wskazówki dojazdu (aplikacja nie odczytuje poprawnie sygnału GPS i dodatkowo startuje z pozycji 0.00, 0.00),
– i wiele innych.
Drugą sprawą jest atrakcyjność aplikacji. Aplikacja zamieszczona została w początkach lutego. Do tej pory, wersję na system Android pobrano ok. 10 razy. Podobnie sprawy się mają z jej wersjami na inne systemy operacyjne. Stąd wniosek, że informacje o jej istnieniu są słabo dostępne.
Proponujemy zatem i podpowiadamy, aby:
– właściciele obiektów, które znajdują się lub mogłyby znajdować się w aplikacji, dostarczyli brakujące informacje (im pełniejsze informacje, tym chętniej klienci będą wybierali ten obiekt),
– brakuje lub być może nie jest jeszcze wykorzystywany mechanizm wiadomości typu push, które pozwalają na przesyłanie użytkownikom dodatkowych wiadomości pojawiających się w obszarze powiadomień,
– wyszukiwanie powinno obejmować też kategorie, np. pizzeria, ponieważ na ten moment można wyszukać jedynie konkretny obiekt, a nie mają one w nazwach dodatku rodzajowego,
– Urząd Miejski może przygotować odpowiednie informacje o możliwości pobrania aplikacji w formie np. wydruków lub naklejek formatu a5 lub mniejszych, z krótkim opisem aplikacji oraz kodami qr do ich pobrania, a właściciele czy zarządzający obiektami mogą umieścić je w u siebie (odwiedzający zobaczą taką informację w wielu miejscach i będą mogli z niej skorzystać),
– na stronie rabka.pl należy umieścić stałą informację (w formie kodu qr, który jest jednocześnie linkiem do opisu aplikacji), zamiast ponawiać wpisy w aktualnościach oraz zmniejszyć kod qr, ponieważ jest on zbyt duży i niewygodny do sczytywania.
Miejmy nadzieję, że nasze sugestie okażą się pomocne, aplikacja będzie rozwijana, pojawią się nowe funkcjonalności i poprawione zostaną błędy.
Ze swojej strony, jako radni, złożymy odpowiedni wniosek z rekomendacjami, co do dalszego jej rozwoju.
Popieramy pomysł stworzenia aplikacji mobilnej dla miasta. Dlatego zwracamy się z prośbą o rozpropagowanie informacji o istnieniu tej aplikacji. Jak wspomnieliśmy na początku, aplikacje mobilne to przyszłość.
Coraz więcej osób korzysta ze smartfonów. Dzięki takiej informacji nasza gmina staje się atrakcyjniejsza i nowocześniejsza, a mieszkańcy mają możliwość szybkiego uzyskania potrzebnych informacji oraz przyciągnięcia nowych klientów.
goo.gl/I8NnSF – link do strony aplikacji w różnych systemach
 
„Szanowni Państwo.</p><br /><br /><br />
<p>Nasza gmina, w ramach projektu ”Tradycyjna i nowoczesna promocja w Gminie Rabka-Zdrój”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW), stworzyła m.in. aplikację mobilną pod nazwą Rabka-Zdrój. Jest ona dostępna w trzech systemach operacyjnych, tj. Android, iOS i Windows Phone.</p><br /><br /><br />
<p>Cieszymy się z takiego kroku. Aplikacje mobilne, to przyszłość turystyki i, jako że powinniśmy wybiegać naprzeciw oczekiwaniom turystów, niezbędne narzędzie do promowania i informacji turystycznej gminy.</p><br /><br /><br />
<p>Sprawdziliśmy aplikację w systemach Android oraz iOS. Oto nasze wrażenia.</p><br /><br /><br />
<p>Aplikacja jest typu informacyjnego, tj. znajdują się w niej najważniejsze adresy i numery telefonów różnorodnych atrakcji oraz instytucji rabczańskich.<br /><br /><br /><br />
Podzielona została na 15 kategorii tematycznych. W większości kategorii znajdują się podkategorie, które uszczegóławiają nasze szukanie. Na końcu, znajduje się konkretny obiekt, którego opis składa się ze zdjęcia, nazwy, adresu, danych kontaktowych oraz godzin otwarcia. W niektórych opisach znajdują się też dodatkowe funkcje, jak wskazówki dojazdu (Google Maps), strona www, możliwość powiadomienia znajomych (poinformowanie o adresie www), lokalizacja miejsca na mapie oraz dodanie miejsca do katalogu ulubione w aplikacji.</p><br /><br /><br />
<p>To wszystko jest świetnym pomysłem. Ale. Aplikacja jest najwyraźniej we wczesnej wersji ponieważ znajdują się w niej liczne błędy i braki:<br /><br /><br /><br />
- wiele miejsc nie ma kompletnych danych (zdjęcia, www, nr telefonów itd.),<br /><br /><br /><br />
- niektóre z funkcji najwyraźniej pochodzi z szablonu firmy przygotowującej aplikacje (przykładem jest funkcja synchronizacji z aplikacją Jak Dojadę, która w Rabce nie funkcjonuje),<br /><br /><br /><br />
- widać funkcje jeszcze nie uruchomione, jak czytnik kodów qr, który na razie niczemu nie służy,<br /><br /><br /><br />
- niektóre z funkcji nie działają poprawnie, jak wskazówki dojazdu (aplikacja nie odczytuje poprawnie sygnału GPS i dodatkowo startuje z pozycji 0.00, 0.00),<br /><br /><br /><br />
- i wiele innych.</p><br /><br /><br />
<p>Drugą sprawą jest atrakcyjność aplikacji. Aplikacja zamieszczona została w początkach lutego. Do tej pory, wersję na system Android pobrano ok. 10 razy. Podobnie sprawy się mają z jej wersjami na inne systemy operacyjne. Stąd wniosek, że informacje o jej istnieniu są słabo dostępne.</p><br /><br /><br />
<p>Proponujemy zatem i podpowiadamy, aby:<br /><br /><br /><br />
- właściciele obiektów, które znajdują się lub mogłyby znajdować się w aplikacji, dostarczyli brakujące informacje (im pełniejsze informacje, tym chętniej klienci będą wybierali ten obiekt),<br /><br /><br /><br />
- brakuje lub być może nie jest jeszcze wykorzystywany mechanizm wiadomości typu push, które pozwalają na przesyłanie użytkownikom dodatkowych wiadomości pojawiających się w obszarze powiadomień,<br /><br /><br /><br />
- wyszukiwanie powinno obejmować też kategorie, np. pizzeria, ponieważ na ten moment można wyszukać jedynie konkretny obiekt, a nie mają one w nazwach dodatku rodzajowego,<br /><br /><br /><br />
- Urząd Miejski może przygotować odpowiednie informacje o możliwości pobrania aplikacji w formie np. wydruków lub naklejek formatu a5 lub mniejszych, z krótkim opisem aplikacji oraz kodami qr do ich pobrania, a właściciele czy zarządzający obiektami mogą umieścić je w u siebie (odwiedzający zobaczą taką informację w wielu miejscach i będą mogli z niej skorzystać),<br /><br /><br /><br />
- na stronie rabka.pl należy umieścić stałą informację (w formie kodu qr, który jest jednocześnie linkiem do opisu aplikacji), zamiast ponawiać wpisy w aktualnościach oraz zmniejszyć kod qr, ponieważ jest on zbyt duży i niewygodny do sczytywania.</p><br /><br /><br />
<p>Miejmy nadzieję, że nasze sugestie okażą się pomocne, aplikacja będzie rozwijana, pojawią się nowe funkcjonalności i poprawione zostaną błędy. Ze swojej strony, jako radni, złożymy odpowiedni wniosek z rekomendacjami, co do dalszego jej rozwoju.</p><br /><br /><br />
<p>Popieramy pomysł stworzenia aplikacji mobilnej dla miasta. Dlatego zwracamy się z prośbą o rozpropagowanie informacji o istnieniu tej aplikacji. Jak wspomnieliśmy na początku, aplikacje mobilne to przyszłość. Coraz więcej osób korzysta ze smartfonów. Dzięki takiej informacji nasza gmina staje się atrakcyjniejsza i nowocześniejsza, a mieszkańcy mają możliwość szybkiego uzyskania potrzebnych informacji oraz przyciągnięcia nowych klientów.<br /><br /><br /><br />
goo.gl/I8NnSF - link do strony aplikacji w różnych systemach”